Wednesday, 8 February 2017

The Daily Dose

The Daily Dose
The National Broadcasting and Telecommunications Commission has ordered Voice TV to suspend broadcasting The Daily Dose for seven days. In a majority decision, the NBTC ruled that The Daily Dose, a daily current affairs programme hosted by Nattakorn Devakula, featured politically divisive content in violation of an order issued to the media by the NCPO.

The episode in question, broadcast on 23rd January, began with an assessment of the need for reform of the judiciary. (Contrary to a report in the Bangkok Post newspaper, the programme's 6th February episode was not the reason for the NBTC's ruling.) Voice TV, a digital terrestrial channel, is owned by Panthongthae Shinawatra, son of former Prime Minister Thaksin Shinawatra.

video

0 comment(s):